Sjekkliste for leveranser i FIRST LEGO League

Det er ikke alltid lett å holde styr på alt som skal leveres i FIRST LEGO League. Her har vi samlet en oversikt over det som skal gjøres og leveres. 

Før turneringen:

 

Rapport:

Rapporten skal hjelpe dommerne og forberede seg til turneringsdagen. Den hjelper også laget å "samle trådene". Rapporten leveres noen dager før turnering. Informasjon om dette vil bli gitt til veilederne på veiledermøtet.

Rapporten skrives inn på deres lagside på hjernekraft.org. Alternativt kan dere skrive den i et tekstprogram og klippe inn etterpå. Se i oppdraget hva tegn- og bildebegrensningen er. 

Rapporten skal inneholde informasjon om:
- Prosjekt 
- Teknologi
- Markedsføring
- Kjerneverdier

Eksempel på rapport

På turneringen:

 

Presentasjoner:

- Prosjekt
- Teknologi
- Markedsføring
- Kjerneverdier

Merk at markedsføring og kjerneverdier ofte presenteres sammen i lagets stand. Dere vil få informasjon om dette fra turneringsarrangøren. I oppdraget står det hvor lange presentasjonene skal være. 

Robotkamper:

- 3 innledende runder (qualifyers - disse kjører alle)
- Kvartfinaler
- Semifinaler
- Finaler (2 runder)

Hver robotkamp varer 2,5 minutter - klokka settes ikke på pause. Det er beste poengsum som teller, deretter nest beste i samme eller forrige runde. I finalen er det laget med best sum av de to finalerundene som vinner. 

Forskningspresentasjon-2

TIPS!

  • Husk å sjekke oppdateringer jevnlig (tilgjengelig fra oppdragsslipp)
  • Les dommerskjema nøye
  • Øv godt på presentasjonene, og vær forberedt på at hvem som helst av dere kan få spørsmål, så det er viktig at alle føler seg trygge på det dere har gjort
  • Ha det gøy mens dere holder på!
lyspaere
Bane